برند سازی یا برندینگ، مباحث مختلفی را در بر دارد مانند: انتخاب رنگ، انتخاب نام، شخصیت بخشی به آن طرح (طرح، لوگو و…).
در کل برندسازی طی کردن فرآیندی است که به شناسایی بهتر و بیشتر جایگاه یک محصول و یا خدمت کمک میکند که خود حاوی پیام هایی از سوی شرکت میتواند باشد.
زمانی که یک برند جدید خلق می شود منطقی است که یک سری فرایند جهت برندینگ انجام شود. تدوین استراتژی برای مرحله نخست و همچنین برنامه بازاریابی به عنوان مرحله بعدی غالبا دنبال می شوند.

مراحل فرایند برندینگ برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک
لینک منبع: راهکار معماری برند اکسپوننت